czwartek, 24 maja 2012

E. Knight – Lassie wróć




Ze względu, że jestem wielką psiarą musiałam koniecznie przeczytać tą książkę. Przeczytałam ją z rok temu, ale pamiętam ją doskonale…
Lassie wróć to opowieść o owczarku szkockim długowłosym (przepraszam za dokładność) o imieniu Lassie. Suczka żyje sobie spokojnie z rodziną. Codziennie przychodzi pod szkołę po
swojego pana, czyli chłopca o imieniu Joe. Lassie jest jego najlepszą przyjaciółką niestety rodzina żyje w strasznej biedzie. Ojciec Joe wraz z matką decydują się sprzedać Lassie hrabiemu. Joe jest zrozpaczony – każdy w jego sytuacji był by strasznie smutny. Jego najlepsza przyjaciółka, z którą się wychowywał została sprzedana. Suczka zostaje od eksportowana do posiadłości hrabi. Hrabia to starszy pan, który kocha piękne psy, ( dlatego chciał Lassie) i ma własną psiarnie. Lassie zamknięta w kojcu parokrotnie uciekała i zjawiała się pod szkołą chłopca i czekała na niego jak dawniej. Lassie zawsze musiała później wracać do swojego prawowitego opiekuna, czyli do hrabi. Gdy Lassie przyszła kolejny raz Joe zrozumiał, że nie, może wrócić do domu z psem i postanowił uciec. Rodzice martwili się, że nie wraca ze, skoły. Domyślili się, że uciekł z psem, gdy przyszedł nowy pan Lassie. Po poszukiwaniach znaleźli Joe‘ go, który musiał oddać psa starszemu panu. Któregoś dnia pracownikowi hrabi, który zajmował się psami, znowu uciekła suczka jednak tym razem nie była już tak blisko domu. 


I właśnie tu zaczyna się ta wielka i ciężka podróż Lassie do domu, do chłopca, który ją kocha. Pies jest gotowy przeżyć dużo trudnych chwil tylko żeby się dostać do Joe’ go.
Piękna opowieść, pamiętam, że śmiałam się i płakałam ( popłakałam się 3 razy). Zawsze marzyłam żeby mieć takiego psa jak Lassie, znałam ją raczej z filmów. Ta książka uświadamia, że psy są najlepszymi przyjaciółmi człowieka i to nie tylko powiedzonko, ale prawda. Pies będzie cię kochał bezinteresownie, będzie cię zawsze bronił i będzie cię pocieszał, kiedy będziesz smutny/a. Psy są naszymi braćmi mniejszymi i trzeba się nimi opiekować, nie wolno ich bić ani katować. Pamiętajmy, że one też czują! Życzę wam drodzy czytelnicy, aby wasze serce zabiło kiedyś mocnej do jakiegoś czworonoga. Co do Lassie wróć to pozycja obowiązkowa do miłośnika psów i zwierząt. Naprawdę polecam, warto przeczytać. Koniec 

4 komentarze:

  1. Nigdy nie czytałam Lassie, ale mam nadzieję niedługo to zmienić :) Super wpis :)
    -Kinga

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam się, że ani nie czytałam książki, ani nie oglądałam filmu. Może kiedyś skuszę się na książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam, wzruszająca książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam ją w dzieciństwie ;)

    OdpowiedzUsuń